TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL IN THE USE OF FACEBOOK AS A PROMOTIONAL MEDIA

0516051039, LUCKY TRISSANTAMA TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL IN THE USE OF FACEBOOK AS A PROMOTIONAL MEDIA. Digital Library.

[img]
Preview
Text
ABSTRAk.pdf

Download (12Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
bab 1.pdf

Download (35Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
bab 2.pdf

Download (298Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
bab 3.pdf

Download (115Kb) | Preview
[img] Text
bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (369Kb)
[img]
Preview
Text
bab 5.pdf

Download (12Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
cover.pdf

Download (13Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
DAFTAR GAMBAR.pdf

Download (7Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
DAFTAR ISI.pdf

Download (14Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
DAFTAR TABEL.pdf

Download (12Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
lampiran.pdf

Download (484Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
MODEL PENERIMAN TEKNOLOGI DALAM PENGGUNAAN FACEBOOK SEBAGAI MEDIA PROMOSI(1).pdf

Download (1306Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
MODEL PENERIMAN TEKNOLOGI DALAM PENGGUNAAN FACEBOOK SEBAGAI MEDIA PROMOSI.pdf

Download (1717Kb) | Preview

Abstrak

ABSTRACT TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL IN THE USE OF FACEBOOK AS A PROMOTIONAL MEDIA By LUCKY TRISSANTAMA One of marketing strategy that is being developed at this time is through the Internet as a media, particularly social networking Facebook which is currently being developed so fast, marketing using social networking media has become a fast information distribution, extensive, and accessible with a relatively affordable cost. Researchers interested in researching whether the benefits and ease use of the social networking sites Facebook can provide significant leverage to the marketers in marketing their products. This study adopted from research conducted by Agus & Sensuse (2005). The data processed by using Path Analysis Trimming Model which is a development of multi-regression analysis in order to determine the direct and indirect effects of the independent variable to dependent variable. The results of this study through changes of technology acceptance model in which having a significant influence on variable of benefit toward attitude for Facebook using, ease of the use of Facebook behavior, the benefits toward Facebook using as a promotional media, and also the behaviour of using toward Facebook using as a promotional media. These caused by the difference on sample taken from previous research as it samples are respondents whom not yet using technology, meanwhile this study has taken samples of respondents whom had using technologies. Key Words: Technology Acceptance Model, Facebook, promotional media, path analysis trimming model ABSTRAK MODEL PENERIMAN TEKNOLOGI DALAM PENGGUNAAN FACEBOOK SEBAGAI MEDIA PROMOSI Oleh LUCKY TRISSANTAMA Salah satu strategi pemasaran yang sedang berkembang saat ini adalah melalui media internet, khususnya jejaring sosial Facebook dimana saat ini sedang berkembang sedemikian pesatnya, pemasaran dengan menggunakan jejaring sosial telah menjadi media penyebar informasi yang cepat, luas, dan mudah diakses dengan biaya yang cukup terjangkau. Peneliti berminat untuk meneliti apakah manfaat dan kemudahan dalam penggunaan situs pertemanan jejaring sosial Facebook dapat memberikan pengaruh secara signifikan kepada para pemasar dalam memasarkan produknya. Penelitian ini mengadopsi dari penelitian yang dilakukan oleh Agus & Sensuse (2005). Pengolahan data dalam penelitian ini menggunakan analisis jalur model trimming (path analysis trimming model) yang merupakan suatu bentuk pengembangan dari analisis multi regresi dengan tujuan untuk mengetahui pengaruh langsung dan tidak langsung dari variabel-variabel bebas terhadap variabel terikat. Hasil penelitian ini mengalami perubahan dari bentuk model penerimaan teknologi dimana yang memiliki pengaruh signifikan adalah pada variabel manfaat terhadap sikap menggunakan Facebook, kemudahan terhadap perilaku menggunakan Facebook, manfaat terhadap penggunaan Facebook sebagai media promosi, dan prilaku menggunakan terhadap penggunaan Facebook sebagai media promosi. Hal ini disebabkan adanya perbedaan sample yang digunakan dengan penelitian terdahulu dimana sample yang digunakan adalah responden yang belum menggunakan teknologi, sedangkan penelitian ini menggunakan responden yang sudah menggunakan teknologi tersebut. Kata Kunci : Model Penerimaan Teknologi, Facebook, media promosi, analisis jalur model trimming.

Tipe Karya Ilmiah: Artikel
Subyek: A General Works = Karya Karya Umum
Program Studi: Fakultas ISIP > Prodi Sosiologi
Depositing User: UPT . TIK2
Date Deposited: 22 Oct 2015 09:15
Last Modified: 22 Oct 2015 09:15
URI: http://digilib.unila.ac.id/id/eprint/13063

Actions (login required)

View Item View Item