TY - THES ID - eprints3507 UR - http://digilib.unila.ac.id/3507/ A1 - RATU RAHMAWATI, 1023011050 Y1 - 2014/04/17/ N2 - The aims of this reseach are to analize: 1) the interaction between instructional media and student initial competence toward reading aloud skill; 2) the differences in reading aloud skill for students who utilizing audio and sound slide instructional media; 3) the difference in reading aloud skill through utilization of audio and sound slide instructional media for high initial competence student; 4) the difference in reading aloud skill through utilization of audio and sound slide instructional media for low initial competence student. The population of this research are primary IV students in SD Palm Kids Bandar Lampung which amount to 40 students. This reaseach designed by 2 x 2 factorial design and analized with Anova and t test. The result shows that: 1) there is interaction between instructional media and student initial competence toward reading aloud skill, it shown by the value of Fvalue (8,781) > Ftable (4,11); 2) sound slide instructional media provide better benefit than audio in increasing reading aloud skill, it shown by the value of Fvalue (4,150) > Ftable (4,11); 3) audio and sound slide instructional media provide same benefit in increasing reading aloud skill for high initial competence students, it shown by the value of tvalue (0,535) < ttable (2,101); 4) reading aloud skill by utilizing sound slide instructional media is higher than audio for low initial competence students, it shown by the value of tvalue (3,350) > ttable (2,101). Key words: audio, reading aloud skill, sound slide. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis: 1) interaksi antara media pembelajaran dan kemampuan awal siswa terhadap keterampilan membaca nyaring; 2) perbedaan keterampilan membaca nyaring siswa yang memanfaatkan media pembelajaran audio dan slide bersuara; 3) perbedaan keterampilan membaca nyaring siswa yang memanfaatkan media audio dan slide bersuara bagi siswa berkemampuan awal tinggi; 4) perbedaan keterampilan membaca nyaring siswa yang memanfaatkan media audio dan slide bersuara bagi siswa berkemampuan awal rendah. Populasi penelitian ini adalah seluruh siswa kelas IV SD Palm Kids Bandar Lampung yang berjumlah 40 siswa. Penelitian dirancang menggunakan rancangan faktorial 2 x 2 dan dianalisis dengan anova dan uji t. Hasil analisis data menunjukkan bahwa: 1) ada interaksi antara media pembelajaran dengan kemampuan awal siswa terhadap keterampilan membaca nyaring siswa yang ditunjukkan dengan nilai Fhitung (8,781) > Ftabel (4,11); 2) media pembelajaran slide bersuara memberi manfaat lebih baik untuk meningkatkan keterampilan membaca nyaring siswa dari media audio yang ditunjukkan dengan nilai Fhitung (4,150) > Ftabel (4,11); 3) media pembelajaran audio dan slide bersuara memberi manfaat yang sama baiknya bagi siswa berkemampuan awal tinggi dalam meningkatkan keterampilan membaca nyaring siswa, yang ditunjukkan dengan nilai thitung (0,535) < ttabel (2,101); 4) keterampilan membaca nyaring dengan memanfaatkan media pembelajaran slide bersuara lebih tinggi dari audio bagi siswa berkemampuan awal rendah, yang ditunjukkan dengan nilai thitung(3,350) < ttabel (2,101). Kata kunci: keterampilan membaca nyaring, media audio,media slide bersuara. PB - FAKULTAS KIP M1 - masters TI - THE DIFFERENCES IN READING ALOUD SKILL OF ENGLISH TEKS THROUGH UTILIZATION OF AUDIO AND SOUND SLIDE INSTRUCTIONAL MEDIA FOR PRIMARY IV STUDENTS IN SD PALM KIDS BANDAR LAMPUNG PERBEDAAN KETERAMPLAN MEMBACA NYARING TEKS BAHASA INGGRIS MELALUI PEMANFAATAN MEDIA AUDIO DAN SLIDE BERSUARA BAGI SISWA KELAS IV SD PALM KIDS BANDAR LAMPUNG AV - restricted ER -