TY - GEN CY - UNIVERSITAS LAMPUNG ID - eprints54388 UR - http://digilib.unila.ac.id/54388/ A1 - Riska Enno Wijaya, 1411021093 Y1 - 2019/// N2 - The purpose of this research was to find out how the influence of price, competitor price, ownership of private vehicle, income and respondent satisfaction with the demand of online motorcycle taxi services in Bandar Lampung City (Case study: Go-ride in the Go-jek application). This research was conducted using secondary data obtained through the Central Statistics Agency (BPS), Bandar Lampung City Police Pre-research, and using primary data obtained from the field through interviews with the task force and field coordination of Go-jek Lampung in November 2017 and then interviews with online motorcycle taxi users. The data was used cross section data with the population of Bandar Lampung City as respondents. Data were analyzed using the Ordinary Least Square (OLS) method. Based on the results of this research, it can be conclude that the independent variables, price, competitor price, respondent satisfaction have a positive and significant effect, then ownership of private vehicle and income have a positive but not significant effect with the demand of online motorcycle taxi services in Bandar Lampung City (Case study: Go- ride in the Go-jek application). Keywords: Competitor Price, Income, Ownership of Private Vehicle, Price, Respondent Satisfaction. Tujuan penelitian ini untuk mengetahui bagaimana pengaruh harga, harga pesaing, kepemilikan kendaraan pribadi, pendapatan dan kepuasan responden terhadap permintaan jasa ojek online di Kota Bandar Lampung (Studi kasus: Goride dalam aplikasi Go-jek). Penelitian ini dilakukan dengan menggunakan data sekunder yang diperoleh melalui Badan Pusat Statistik (BPS), Pra-riset Polresta Kota Bandar Lampung, dan menggunakan data primer yang diperoleh dari lapangan melalui wawancara dengan satuan tugas dan kordinasi lapangan pihak Go-jek Lampung pada bulan November tahun 2017 serta wawancara langsung dengan pengguna jasa ojek online. Data yang digunakan adalah data cross section berupa penduduk Kota Bandar Lampung sebagai responden. Data dianalisis dengan menggunakan metode Ordinary Least Square (OLS). Berdasarkan hasil penelitian, dapat disimpulkan bahwa variabel bebas yaitu variabel harga, harga pesaing, kepuasan responden memiliki pengaruh positif dan signifikan, lalu kepemilikan kendaraan pribadi dan pendapatan memiliki pengaruh positif tetapi tidak signifikan terhadap permintaan jasa ojek online di Kota Bandar Lampung (Studi kasus: Go-ride dalam aplikasi Go-jek). Kata Kunci: Harga, Harga Pesaing, Kepemilikan Kendaraan Pribadi, Kepuasan Responden, Pendapatan. PB - Fakultas Ekonomi dan Bisnis TI - Analisis Permintaan Jasa Ojek Online Di Kota Bandar Lampung (Studi Kasus ; Go -Ride dalam Aplikasi Go-Jek) AV - restricted ER -