TY - GEN CY - UNIVERSITAS LAMPUNG ID - eprints54811 UR - http://digilib.unila.ac.id/54811/ A1 - Elmyra Zerlina, 1611011080 Y1 - 2019/// N2 - The usage of organic and counterfeit fashion and beauty products has now been an ethical phenomenon happening in Bandarlampung. Personal values have long been associated with ethical behaviour in decision making. This study examines the causal relationship between self-transcendence values, self-enhancement values and ethical behaviour on decision making of micro fashion and beauty business practitioners in Bandarlampung as they relate to the usage of organic and counterfeit fashion and beauty products. The relationship was measured using Spearman correlation analysis. A significant positive relationship between self- transcendence values and ethical behaviour of decision making and a significant negative relationship between self-enhancement values and ethical behaviour of decision making was found on this study. Key Words: Personal values, self-transcendence values, self enhancement values, ethical behaviour, decision making, ethical dilemma, the Fritzsche model, organic fashion and beauty products, counterfeit fashion and beauty products Penggunaan produk fashion dan kecantikan organik dan produk fashion dan kecantikan palsu dalam usaha yang menjadi fenomena etis yang terjadi di Bandarlampung. Nilai personal banyak diasosiasikan dengan perilaku etis dalam pengambilan keputusan. Penelitian ini menguji hubungan kausal nilai self- transcendence dan self-enhancement dengan perilaku etis pelaku usaha mikro bidang fashion dan kecantikan di Bandarlampung terkait penggunaan produk fashion dan kecantikan organik dan produk fashion dan kecantikan palsu. Hubungan diukur menggunakan analisis korelasi Spearman. Hasil dari penelitian ini adalah nilai self-transcendence memiliki hubungan yang positif dan signifikan dengan perilaku etis dalam pengambilan keputusan dan nilai self-enhancement memiliki hubungan yang negatif dan signifikan dengan perilaku etis dalam pengambilan keputusan. Kata Kunci: Nilai personal, nilai self-transcendence, nilai self enhancement, perilaku etis, pengambilan keputusan, dilema etis, model Fritzsche, produk fashion dan kecantikan organik, produk fashion dan kecantikan palsu PB - FAKULTAS EKONOMI DAN BISNIS TI - HUBUNGAN NILAI SELF-TRANSCENDENCE DAN SELF- ENHANCEMENT DENGAN PERILAKU ETIS PELAKU USAHA MIKRO DALAM PENGAMBILAN KEPUTUSAN (Studi pada Pelaku Usaha Mikro bidang Fashion dan Kecantikan di Bandarlampung) AV - restricted ER -