creators_name: ANISSA, 1616051004 creators_id: Anissasyakiraa@gmail.com type: other datestamp: 2022-05-19 06:28:00 lastmod: 2022-05-19 06:28:00 metadata_visibility: show title: INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION PADA KLINIK TERAPI RUQYAH SYAR’IYYAH DPW QHI LAMPUNG SEBAGAI RESPON ATAS MENINGKATNYA TREND HALAL LIFE STYLE ispublished: pub subjects: 300 subjects: 302 full_text_status: restricted abstract: Qur'anic Healing Internasional is an Indonesian syar’iyyah ruqyah organization that provides a platform for practitioners of ruqyah syar’iyyah to disseminate information about the treatment of halal sunnahruqyahshariah to the public. Rapidly increasing business competition requires businesses to have the right strategy to survive and win the market. In running a business, an organization or company must quickly respond to existing changes because competitors will always emerge from all directions. Similarly, in the world of health, especially in Bandar Lampung, the emergence of a new ruqyah treatment organization in Bandar Lampung, challenging DPW QHI Lampung to run integrated marketing communication in contrast to similar organizations as a good strategy to attract potential consumers and maintain existing consumer confidence and establish the identity of the organization with great regard to the concept of halal medicine as the main guideline. Ruqyah syar’iyyah DPW QHI Lampung therapy clinic is a halal sunnah ruqyah syar’iyyah treatment clinic under the auspices of international qur'anic healing which is a container for ruqyah therapists, especially in the Lampung region to disseminate information about halal sunnah treatment to the public. Marketing communication efforts conducted by ruqyah syar’iyyah therapy clinic DPW QHI Lampung is integrated marketing communication. Integrated marketing communication facilities used are personal selling, public relation, digital/online marketing, and word of mouth. Keywords: integrated marketing communication, personal selling, public relation, digital/online marketing, word of mouth. Qur’anic Healing Internasional adalah organisasi ruqyah syar’iyyah Indonesia yang menjadi wadah bagi praktisi ruqyah syar’iyyah untuk menyebarluaskan informasi mengenai pengobatan halal sunnah ruqyah syar’iyyah kepada masyarakat. Persaingan bisnis yang semakin pesat menuntut pelaku bisnis untuk memiliki strategi yang tepat agar mampu bertahan dan memenangkan pasar. Demikian halnya dalam dunia kesehatan khususnya di Bandar Lampung, munculnya organisasi pengobatan ruqyah baru di Bandar Lampung menantang DPW QHI Lampung menjalankan integrated marketing communication yang berbeda dengan organisasi serupa sebagai strategi yang baik untuk menarik perhatian calon konsumen dan membentuk identitas organisasi dengan sangat memperhatikan konsep pengobatan halal sebagai pedoman utama. Tidak dipungkiri juga bahwa adanya trend halal life style memberikan dampak yang sangat baik bagi DPW QHI Lampung, kesadaran hidup halal yang mulai tumbuh di masyarakat mempermudah proses penyebarluasan informasi mengenai pengobatan halal sunnah ruqyah syar’iyyah. Klinik terapi ruqyah syar’iyyah DPW QHI Lampung adalah klinik pengobatan halal sunnah ruqyah syar’iyyah dibawah naungan Qur’anic Healing Internasional. Usaha komunikasi pemasaran yang dilakukan oleh klinik terapi ruqyah syar’iyyah DPW QHI Lampung adalah integrated marketing communication (komunikasi pemasaran terintegrasi), adapun sarana integrated marketing communication yang digunakan adalah personal selling, public relation, digital/online marketing dan word of mouth. Kata kunci : integrated marketing communication, personal selling, public relation, digital/online marketing, word of mouth. date: 2021 date_type: published publisher: FAKULTAS ILMU SOSIAL DAN ILMU POLITIK place_of_pub: UNIVERSITAS LAMPUNG citation: ANISSA, 1616051004 (2021) INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION PADA KLINIK TERAPI RUQYAH SYAR’IYYAH DPW QHI LAMPUNG SEBAGAI RESPON ATAS MENINGKATNYA TREND HALAL LIFE STYLE. FAKULTAS ILMU SOSIAL DAN ILMU POLITIK, UNIVERSITAS LAMPUNG. document_url: http://digilib.unila.ac.id/61354/1/1.%20ABSTRAK%20-%20ABSTRACT%20-%20Rocket%20Digital%20%2813%29.pdf document_url: http://digilib.unila.ac.id/61354/2/2.%20SKRIPSI%20FULL%20-%20Rocket%20Digital%20%2837%29.pdf document_url: http://digilib.unila.ac.id/61354/3/3.%20SKRIPSI%20TANPA%20BAB%20PEMBAHASAN%20-%20Rocket%20Digital%20%2837%29.pdf