<> "The repository administrator has not yet configured an RDF license."^^ . <> . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG "^^ . "ABSTRACT\r\n\r\n \r\nSEGMENTING, TARGETING, POSITIONING ANALYSIS AT SAMBEL\r\nALU RESTAURANT BANDAR LAMPUNG \r\n\r\n\r\n\r\nBy\r\n\r\n \r\nYuli Putri Rahayu\r\n\r\n\r\n \r\nThe development of an increasingly advanced era has resulted in more diverse\r\nbusinesses in the culinary field, one of which is the Sambel Alu Restaurant. The\r\nkey to winning the competition is to understand the right segmenting, targeting,\r\nand positioning. The purpose of this study was to determine the consumer\r\nsegment at the Sambel Alu Restaurant, to determine the potential target\r\nconsumers at the Sambel Alu Restaurant and to determine the positioning of the\r\nSambel Alu Restaurant to the potential consumer target. This study uses cluster\r\nanalysis to determine market segments and target markets and biplot analysis is\r\nused to determine the position of the Sambel Alu Restaurant. The sample used\r\nwas 100 people with the criteria that they had bought at least two times at the\r\nSambel Alu Restaurant. The results showed that the segmenting formed from the\r\nSambel Alu Restaurant was four clusters, with cluster one as the main segment.\r\nThe selected targeting is cluster 1 with Islamic characteristics, income of Rp.\r\n3,000,000-7,000,000, and the environment influences the purchase of food. The\r\npositioning of the Sambel Alu Restaurant is the service, presentation, and sauce\r\nattributes. \r\n\r\nKeywords: restaurant, segmenting, targeting, positioning \r\n\r\n\r\nPerkembangan zaman yang semakin maju mengakibatkan usaha di bidang kuliner\r\nsemakin beragam, salah satunya Rumah Makan Sambel Alu. Kunci memenangkan\r\npersaingan adalah dengan memahami segmenting, targeting, dan positioning yang\r\ntepat. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui segmen konsumen pada\r\nRumah Makan Sambel Alu, menetapkan target konsumen yang potensial pada\r\nRumah Makan Sambel Alu dan menetapkan positioning Rumah Makan Sambel\r\nAlu pada target konsumen potensial. Penelitian ini menggunakan analisis cluster\r\nuntuk mengetahui segmen pasar dan target pasar serta analisis biplot digunakan\r\nuntuk mengetahui posisi dari Rumah Makan Sambel Alu. Sampel yang digunakan\r\nsebanyak 100 orang dengan kriteria sudah pernah membeli minimal dua kali di\r\nRumah Makan Sambel Alu. Hasil penelitian menunjukan segmenting yang\r\nterbentuk dari Rumah Makan Sambel Alu adalah empat cluster, dengan cluster\r\nsatu sebagai segmen utama. Targeting yang dipilih yaitu cluster 1 dengan\r\nkarakteristik Islam, pendapatan sebesar Rp. 3.000.000-7.000.000, serta\r\nlingkungan berpengaruh terhadap pembelian makanan. Positioning Rumah Makan\r\nSambel Alu adalah atribut pelayanan, penyajian, dan sambalnya.\r\n\r\nKata kunci: rumah makan, segmenting, targeting, positioning. "^^ . "2022-11-10" . . . . . "FAKULTAS PERTANIAN"^^ . . . . . . "yuliputrirahayu267@gmail.com"^^ . "Yuli Putri Rahayu "^^ . "yuliputrirahayu267@gmail.com Yuli Putri Rahayu "^^ . . . . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (File PDF)"^^ . . . "ABSTRAK.pdf"^^ . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (File PDF)"^^ . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (File PDF)"^^ . . . "SKRIPSI TANPA BAB PEMBAHASAN.pdf"^^ . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (Other)"^^ . . . . . . "indexcodes.txt"^^ . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (Other)"^^ . . . . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (Other)"^^ . . . . . . "indexcodes.txt"^^ . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (Other)"^^ . . . . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (Other)"^^ . . . . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (Other)"^^ . . . . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (Other)"^^ . . . . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (Other)"^^ . . . . . . "lightbox.jpg"^^ . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (Other)"^^ . . . . . . "preview.jpg"^^ . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (Other)"^^ . . . . . . "medium.jpg"^^ . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (Other)"^^ . . . . . . "small.jpg"^^ . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (Other)"^^ . . . . . . "lightbox.jpg"^^ . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (Other)"^^ . . . . . . "preview.jpg"^^ . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (Other)"^^ . . . . . . "medium.jpg"^^ . . . "ANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH\r\nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG (Other)"^^ . . . . . . "small.jpg"^^ . . "HTML Summary of #67147 \n\nANALISIS SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING PADA RUMAH \nMAKAN SAMBEL ALU BANDAR LAMPUNG \n\n" . "text/html" . . . "000 Ilmu komputer, informasi dan pekerjaan umum" . . . "001 Ilmu pengetahuan" . .