%0 Thesis %9 Masters %A ELNANDO , SYAWARDHAN %B FAKULTAS KEGURUAN DAN ILMU PENDIDIKAN %D 2024 %F eprints:87139 %I UNIVERSITAS LAMPUNG %T PENGEMBANGAN VIDEO PEMBELAJARAN BERBASIS PENDEKATAN KONTEKSTUAL MENGGUNAKAN ADOBE PREMIERE UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN BERPIKIR KRITIS SISWA %U http://digilib.unila.ac.id/87139/ %X Development of Learning Videos Based on a Contextual Approach to Improve Mathematical Critical Thinking Abilities. This research discusses the development of learning videos based on a contextual approach as an effort to improve critical mathematical thinking skills. In this research, several factors that are the focus of observation include deficiencies and weaknesses in the media and learning methods in schools. The development of this video has succeeded in overcoming various problems such as flexibility, attractiveness and ease of use as a learning medium. Using video as a learning tool helps simplify the learning process, increases the effectiveness and efficiency of learning, and can improve students' abilities. The material covered in this video is a system of linear equations in three variables. The video development process uses the ADDIE Analysis model (Design, Development or Production, Implementation or Delivery, and Evaluation). Keywords: Mathematical critical thinking skills, learning videos, contextual approach, ADDIE model. Pengembangan Video Pembelajaran Berbasis Pendekatan Kontekstual untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis Matematis. Penelitian ini membahas pengembangan video pembelajaran berbasis pendekatan kontekstual sebagai upaya meningkatkan kemampuan berpikir kritis matematis. Dalam penelitian ini, beberapa faktor yang menjadi fokus amatan meliputi kekurangan dan kelemahan pada media dan metode pembelajaran yang ada di sekolah. Pengembangan video ini berhasil mengatasi berbagai permasalahan seperti fleksibilitas, kemenarikan, dan kemudahan penggunaan sebagai media pembelajaran. Penggunaan video sebagai alat pembelajaran membantu mempermudah proses pembelajaran, meningkatkan efektivitas dan efisiensi pembelajaran, serta dapat meningkatkan kemampuan siswa. Materi yang diusung dalam video ini adalah sistem persamaan linier tiga variabel. Proses pengembangan video ini menggunakan model ADDIE Analysis (Design, Development or Production, Implementation or Delivery, and Evaluation). Kata kunci: Kemampuan berfikir kritis matematis,video pembelajaran, pendekatan kontekstual,model ADDIE.