Badrul Kamal, BERNA LISA (2013) THE DIFFERENCES OF STUDENT’S ENTREPRENEURSHIP BETWEEN ROLE PLAYING METHOD AND EXAMPLES NON EXAMPLES METHOD IN STUDENTS CLASS XI SMA ADIGUNA BANDAR LAMPUNG. Masters thesis, Universitas Lampung.
Archive
DEPAN.zip Download (2066Kb) |
||
|
File PDF
BAB I.pdf Download (301Kb) | Preview |
|
|
File PDF
BAB II.pdf Download (474Kb) | Preview |
|
|
File PDF
BAB III.pdf Download (370Kb) | Preview |
|
File PDF
BAB IV.pdf - Published Version Restricted to Hanya pengguna terdaftar Download (871Kb) |
||
|
File PDF
BAB V.pdf Download (103Kb) | Preview |
|
|
File PDF
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (146Kb) | Preview |
|
Archive
LAMPIRAN.zip Download (1267Kb) |
Abstrak (Berisi Bastraknya saja, Judul dan Nama Tidak Boleh di Masukan)
This research aims to analyze (1) Different interest of student’s entrepreneurship in which the learning uses role playing examples and non-examples methods without paying attention to parents’ job background, (2) Different interest of student’s entrepreneurship in which parents’ job background does not consider the learning method used,(3) interaction between learning method parents’ job background toward student’s entrepreneurship interest, (4) the average different of student’s entrepreneurship interest in which the learning method used is role playing examples and non-examples methods that the parents’ job is entrepreneur, (5) the average different of student’s entrepreneurship interest in which the learning method used is role playing and examples non-examples methods that the parents’ job is non-entrepreneur, (6) the average different of student’s entrepreneurship interest in which the parents’ job is entrepreneur and non-entrepreneur if the learning method used is role playing, (7) the average different of students' entrepreneurship interest in which the parents’ job is entrepreneur and non-entrepreneur if the learning method used is examples non examples. The method used was unreal experiment by giving treatment in two different classes, one class used role playing method and others used examples non examples method by paying attention to parents’ job background. The design used was 2 x 2 and the analysis of data used variant factorial design with two lines. The results of the research shows that hypothesis-1, 2,5, and 7, that all have entrepreneur interest while hypothesis 3 has no interaction between learning method with parents’ job background, and the hypothesis of the 4th and the 6th that there was no entrepreneur interest on students. Keywords: Role playing learning, examples non examples learning Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis (1) Perbedaan minat berwirausaha siswa yang pembelajarannya menggunakan role playing dan metode examples non examples tanpa memperhatikan latar belakang pekerjaan orang tua, (2) Perbedaan minat berwirausaha siswa yang latar belakang pekerjaan orang tua tanpa mempertimbangkan metode pembelajaran yang digunakan, (3) Interaksi antara metode pembelajaran dengan latar belakang pekerjaan orang tua terhadap minat berwirausaha siswa, (4) Perbedaan rata-rata minat berwirausaha siswa yang pembelajarannya menggunakan role playing dan metode examples non examples yang pekerjaan orang tuanya wirausaha, (5) Perbedaan rata-rata minat berwirausaha siswa yang pembelajarannya menggunakan role playing dan metode examples non examples yang pekerjaan orang tuanya non wirausaha, (6) Perbedaan rata-rata minat berwirausaha siswa yang pekerjaan orang tuanya wirausaha dan non wirausaha apabila pembelajarannya menggunakan metode pembelajaran role playing, (7) Perbedaan rata-rata minat berwirausaha siswa yang pekerjaan orang tuanya wirausaha dan non wirausaha apabila pembelajarannya menggunakan metode pembelajaran examples non examples. Metode yang digunakan yaitu eksperimen semu dengan memberikan perlakuan pada dua kelas yang berbeda, satu kelas menggunakan pembelajaran role playing dan satu kelas lainnya menggunakan examples non examples dengan memperhatikan latar belakang pekerjaan orang tua. Rancangan yang digunakan yaitu 2 x 2 dan analisis data menggunakan varian dua jalur dengan desain faktorial. Hasil penelitian menunjukkan bahwa hipotesis ke-1,2,5, dan 7 semua ada perbedaan minat berwirausaha sedangkan hipotesis ke-3 tidak ada interaksi antara metode pembelajaran dengan latar belakang pekerjaan orang tua, dan hipotesis ke-4 dan ke-6 bahwa tidak ada perbedaan minat berwirausaha siswa. Kata kunci: pembelajaran role playing, pembelajaran examples non examples, latar belakang pekerjaan orang tua, minat berwirausaha.
Jenis Karya Akhir: | Tesis (Masters) |
---|---|
Subyek: | > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management > LB Theory and practice of education |
Program Studi: | FKIP > Prodi Magister Pendidikan IPS |
Pengguna Deposit: | Robidin |
Date Deposited: | 25 Feb 2014 07:42 |
Terakhir diubah: | 25 Feb 2014 07:42 |
URI: | http://digilib.unila.ac.id/id/eprint/1245 |
Actions (login required)
Lihat Karya Akhir |