DEVELOPING IN LEARNING ECONOMIC USING INTERNET AT SENIOR HIGH SCHOOL NUMBER 4 METRO PENGEMBANGAN PEMBELAJARAN EKONOMI DENGAN PEMANFAATAN MEDIA INTERNET DI SMA NEGERI 4 METRO

Riza Damyanti, 1123031024 (2015) DEVELOPING IN LEARNING ECONOMIC USING INTERNET AT SENIOR HIGH SCHOOL NUMBER 4 METRO PENGEMBANGAN PEMBELAJARAN EKONOMI DENGAN PEMANFAATAN MEDIA INTERNET DI SMA NEGERI 4 METRO. Other thesis, Universitas Lampung.

[img]
Preview
Text
ABSTRACT.pdf

Download (53Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
COVER.pdf

Download (74Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
LEMBAR PERNYATAAN.pdf

Download (75Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
RIWAYAT HIDUP.pdf

Download (65Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
MOTTO.pdf

Download (75Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
Halaman Persembahan.pdf

Download (45Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
SANWACANA.pdf

Download (84Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
DAFTAR ISI tesis.pdf

Download (31Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
DAFTAR TABEL.pdf

Download (14Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
DAFTAR GAMBAR.pdf

Download (3867b) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB 1.pdf

Download (99Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB IIdocx.pdf

Download (319Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB III.pdf

Download (266Kb) | Preview
[img] Text
BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (382Kb)
[img]
Preview
Text
BAB V.pdf

Download (58Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (16Kb) | Preview

Abstrak

The aim of this research is to know the real condition of Economics Learning today which is related planning of learning, teacher work performance, activities students, development of source learning, evaluation of learning, produce of design learning at Senior High School, and to know the effective of using internet in economics learning it grade X, semester I. Design of research which is used is Research and Development (R&D). By following the Dick & Carey design. The result of development research can be concluded: First, development economics learning by internet as source learning, that situation and condition school effected in doing learning to the students as learning subjects.Second, design learning if done by steps as follow; (1) Pre learning, in this step meant to give motivation to the students before doing learning so it makes a fun learning and it makes an interaction among students and teachers. (2) Strategy learning, in this step purposed in learning process has good interaction among students and interactive communication. (3) Collecting data, is done to get the accurate data. (4) Analyze data, in this step, data which is got is analyzed for hypothesis testing. (5) Hypothesis, is done to get the truth from information which is got, and based on collecting data and analyze data. (6) Conclusion, is done the students so the students have the abilities to say the result of findings from the results of hypothesis testing. Third, the using of economics learning by internet more effective than economics learning by conventional. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui kondisi aktual pembelajaran ekonomi saat ini yang berkaitan dengan perencanaan pembelajaran, kinerja guru, aktivitas siswa, pengembangan sumber belajar, evaluasi pembelajaran, menghasilkan desain pembelajaran di SMA, dan mengetahui efektivitas penggunaan media internet dalam pembelajaran ekonomi kelas X semester I. Desain penelitian yang digunakan adalah Research and Development (R&D). Desain pengembangan pembelajaran ekonomi dengan media internet mengikuti langkah-langkah Dick and Carey. Berdasarkan hasil penelitian pengembangan dapat disimpulkan: Pertama, pembelajaran ekonomi dengan pemanfaatan media internet sebagai sumber belajar, bahwa situasi dan kondisi sekolah berpengaruh di dalam melakukan pembelajaran terhadap siswa sebagai subyek belajar. Kedua, desain pembelajaran dilakukan dengan beberapa tahapan sebagai berikut; (1) Pra pembelajaran, pada tahap ini dimaksudkan untuk memberikan motivasi kepada siswa sebelum melakukan pembelajaran sehingga bisa tercipta suasana belajar yang menyenangkan dan terjadi interaksi antar siswa dan guru yang membimbing. (2) Tahap strategi pembelajaran, pada tahap ini bertujuan agar di dalam proses pembelajaran adanya interaksi yang baik antar sesama teman dan komunikasi yang interaktif. (3) Tahap pengumpulan data, dilakukan dengan tujuan untuk memperoleh data yang akurat. (4) Tahap menganalisa data, pada tahap ini data yang diperoleh dianalisa untuk keperluan pengujian hipotesis.(5) Tahap hipotesis, tahap ini dilaksanakan untuk mencari kebenaran dari informasi yang didapat berdasarkan pengumpulan data dan analisa data. (6) Tahap kesimpulan, tahap ini dilakukan siswa agar siswa memiliki kemampuan untuk memaparkan hasil penemuannya dari hasil pengujian hipotesis. Ketiga, penggunaan pembelajaran ekonomi dengan media internet lebih efektif dibandingkan dengan pembelajaran ekonomi dengan media konvensional.

Tipe Karya Ilmiah: Tesis (Other)
Subyek: A General Works = Karya Karya Umum
A General Works = Karya Karya Umum > Karya Karya Umum = 000
A General Works = Karya Karya Umum > Karya Karya Umum = 000 > Knowledge/Ilmu Pengetahuan
Program Studi: FKIP > Prodi Magister Pendidikan IPS
Depositing User: Farid Hambali Prihantoro, A.Md.
Date Deposited: 04 Feb 2015 01:54
Last Modified: 04 Feb 2015 01:54
URI: http://digilib.unila.ac.id/id/eprint/6717

Actions (login required)

View Item View Item