Rizki Amalia Ayuningtyas, 1013042061 (2014) THE EFFECT OF CHORAL READING TECHNIQUE ON STUDENTS’ CONSONANT PRONUNCIATION AT SECOND GRADE OF SMP NEGERI 1 RAMAN UTARA. FKIP, Universitas Lampung.
|
File PDF
OUT COVER.pdf Download (73Kb) | Preview |
|
|
File PDF
ABSTRACT.pdf Download (152Kb) | Preview |
|
|
File PDF
IN COVER.pdf Download (541Kb) | Preview |
|
|
File PDF
APPROVAL.pdf Download (858Kb) | Preview |
|
|
File PDF
ADMITTED BY.pdf Download (1047Kb) | Preview |
|
|
File PDF
SURAT PERNYATAAN.pdf Download (745Kb) | Preview |
|
|
File PDF
CURRICULUM VITAE.pdf Download (82Kb) | Preview |
|
|
File PDF
DEDICATION.pdf Download (85Kb) | Preview |
|
|
File PDF
MOTTO.pdf Download (93Kb) | Preview |
|
|
File PDF
ACKNOWLEDGEMENTS.pdf Download (56Kb) | Preview |
|
|
File PDF
CONTENTS.pdf Download (80Kb) | Preview |
|
|
File PDF
LIST OF TABLES.pdf Download (66Kb) | Preview |
|
|
File PDF
LIST OF GRAPHS.pdf Download (57Kb) | Preview |
|
|
File PDF
LIST OF APPENDICES.pdf Download (7Kb) | Preview |
|
|
File PDF
CHAPTER I.pdf Download (174Kb) | Preview |
|
|
File PDF
CHAPTER II.pdf Download (280Kb) | Preview |
|
|
File PDF
CHAPTER III.pdf Download (249Kb) | Preview |
|
File PDF
CHAPTER IV.pdf Restricted to Hanya pengguna terdaftar Download (416Kb) |
||
|
File PDF
CHAPTER V.pdf Download (78Kb) | Preview |
|
|
File PDF
REFERENCES.pdf Download (213Kb) | Preview |
Abstrak (Berisi Bastraknya saja, Judul dan Nama Tidak Boleh di Masukan)
Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi apakah ada efek yang signifikan dari penerapan choral reading pada pembelajaran pelafalan konsonan Bahasa Inggris. Dalam penelitian ini, desain yang digunakan adalah kuantitatif dengan one group pretest posttest. Subjek penelitian ini adalah siswa kelas VIII E di SMPN 1 Raman Utara tahun ajaran 2013-2014. Peneliti menggunakan tes pelafalan pada pretes dan postesdalam bentuk kata tunggal untuk sepuluh konsonan dalam Bahasa Inggris.Analisis data dengan menggunakan t-test untuk mengukur tingkat signifikansi antara pretes dan postes. Hasil penelitian menunjukkan bahwa nilai rata-rata siswa pada pretes adalah 11.15 dan pada postes 15.5, dimana peningkatannya adalah sebesar 4.35. Selain itu, dari hasil perbandingan antara pretes dan postes mencapai p=0.00 serta t-hasil 8.065 lebih besar darit-tabel 2.093. Dari hasil tersebut dapat dikatakan bahwa teknik choral reading membawa efek yang signifikan pada pelafalan konsonan Bahasa Inggris siswa. The objective of the research was to find out whether choral reading technique brought a significant effect on students’ English consonant pronunciation. This research used quantitative design with one group pretest posttest design. The subject of the research was students of VIII E class as the second year students of SMPN 1 Raman Utara in academic year 2013-2014. The researcher used pronunciation test in form of isolated words for ten English consonants. The data was analyzed by utilizingt-test to prove the significance between pretest and posttest. The result showed that the mean score of students pronunciation in pretest as many as 11.15 while in posttest as many as 15.5 where the increase as many as 4.35. In addition, the value of p=0.00 also the t-value 8.065 was higher than t-table 2.093. From the result of data analysis, it can be stated that choral reading technique gives a significant effect on students’ English consonants pronunciation. Keywords: Effect, Choral Reading, English Consonant, Pronunciation.
Jenis Karya Akhir: | Skripsi |
---|---|
Subyek: | |
Program Studi: | FKIP > Prodi Bahasa Inggris |
Pengguna Deposit: | 775192 . Digilib |
Date Deposited: | 03 Oct 2014 03:09 |
Terakhir diubah: | 03 Oct 2014 03:09 |
URI: | http://digilib.unila.ac.id/id/eprint/3700 |
Actions (login required)
Lihat Karya Akhir |